4 Τρόποι να κερδίσεις καλή δημοσιότητα μέσα από τις αρνητικές αξιολογήσεις!


Μόλις έλαβες μία αρνητική αξιολόγηση από πελάτη; Μην αγχώνεσαι! Με τη σωστή απάντηση, μπορείς να χρησιμοποιήσεις τις αρνητικές αξιολογήσεις, ώστε να δημιουργήσεις μία θετική στάση και να χτίσεις καλύτερες σχέσεις με τους μελλοντικούς σου πελάτες.

Με 4 βασικά σημεία σου αναλύουμε πως θα τροποποιήσεις τις αρνητικές αξιολογήσεις στο βασικό σου προσόν.

1. Μην προσπερνάς την απάντηση στις αξιολογήσεις!

Αν ανταποκρίνεσαι στα σχόλια του πελάτη και παραθέτεις λεπτομερώς τη θέση σου, δείχνεις στους πελάτες ότι λαμβάνεις σοβαρά υπόψη σου την αξιολόγησή τους και μπορείς να σταθείς επάξια απέναντί τους με την απάντησή σου.

2. Κράτησε το “επίπεδο”!

Εφόσον έχεις κάνει λάθος παραδέξου το και εξήγησε τι έκανες ή το τι θα κάνεις για να το διορθώσεις. Σε περίπτωση που θεωρείς άδικο το παράπονο του πελάτη, δείξε κατανόηση στο αίτημά του και πρότεινέ του να επικοινωνήσεις, ώστε να βρείτε μία λύση. Σε καμία περίπτωση μη γίνεις αμυντικός. Όσον αφορά τις αρνητικές online αξιολογήσεις το μεγαλύτερο όπλο σου είναι να τις χειριστείς με επαγγελματισμό και ευγένεια.

3. Άκουσε και μάθε!

Μερικές φορές, οι αρνητικές κριτικές είναι αβάσιμες (δεν μπορούμε να τους ευχαριστήσουμε όλους). Άλλες φορές, ωστόσο, υπάρχει ένα έγκυρο παράπονο και ένα έδαφος προς μάθηση. Λάβε σοβαρά υπόψη σου αυτά τα σχόλια. Επικεντρώσου στους στόχους σου και κάνε τις επιθυμητές αλλαγές και βελτιώσεις που είναι απαραίτητες για την βελτίωση τόσο της επιχείρησής σου, όσο και των σχέσεών σου με τους πελάτες σου.

4. Δώσε έμφαση στις θετικές αξιολογήσεις!

Τίποτα δεν μειώνει περισσότερο μία κακή αξιολόγηση, όσο 10 υπέροχες θετικές κριτικές γύρω από αυτή. Ενθάρρυνε τους ευχαριστημένους πελάτες σου να σε αξιολογήσουν και  να υποβάλουν τα σχόλιά τους. Βοηθήσε τους πελάτες σου στα βήματα της αξιολόγησης αν σου ζητηθεί και πραγματοποίησε follow-up προς τους πελάτες, αναφορικά με την αξιολόγησή σου.

Ακόμη και οι καλύτεροι επαγγελματίες παίρνουν κακές κριτικές. Το θετικό είναι ότι προσφέρουν την ευκαιρία να απαντήσεις ουσιαστικά στους παρελθοντικούς πελάτες τους και να δείξεις στους μελλοντικούς ότι ασχολήσε και ενδιαφέρεσε. Με την απόκριση και την ευγένεια εν όψει των αρνητικών αξιολογήσεων, μπορείς να δημιουργήσεις θετική δημοσιότητα και καλύτερες σχέσεις με τους πελάτες σου. Επιπλέον ακούγοντας και μαθαίνοντας από εποικοδομητικές αξιολογήσεις,  μπορείς να δημιουργήσεις περισσότερες καλές κριτικές οι οποίες να είναι αφορμή αύξησης του πελατολογίου σου και επέκτασης της επιχείρησής σου.